25 Mayıs 2008 Pazar

İlk yazı...


YABAN(CI)LAŞMA
Bugün ders çalışırken okuduklarımdan başlayayım anlatmaya. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık konusuna çalışıyordum sana söylemiştim yine bir ara bu konuya başlayacağımı. Evet bu son konum ‘Eğitim bilimleri’nde biter bitmez tarihe başlayacağım uyarını hatırımda tutuyorum. Neyse işte başladım bu konuya bir yerde rehberlik ve psikolojik danışmanlığın gerekliliklerini sayıyordu: Oryantasyon (uyun sağlama) birinci sırada saydıktan sonra, ikinci sırada YABANCILAŞMA diyordu. Neymiş dediğini duyar gibiyim bu yabancılaşma bak ne diyor kitapta söyleyeyim: “Toplum ve kültüre karşı bireydeki kayıtsızlık ve ilgisizlik hissi ya da bireylerin kendilerinden ve diğerlerinden uzaklaşma veya ayrılmaları biçiminde ifade edilir. Güçsüzlük duygusu , yaşamın anlamsızlığı, yalnızlık duygusu, kendini özünün dışında hissetme belirtileri arasındadır.” Garip garip bakıyorsun gözüme, ne yani şimdi durup dururken bu yabancılaşma konusundaki bilimsel açıklamaların. Dostum yabancılaştığımı hissettim bu satırları okurken ben.
Uzun uzun düşündüm neden yabancılaştım diye? Evet kendimi yabancılaştırmıştım. Oturduğum yerde bile duvarlara yabancıyım, pencereden baktığımda dışarıdaki ağaçlara, kuşlara yabancıyım…

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger